Viljelylaatikoiden kokeilu ja vuokraus kasvukaudella 2021

ti kesäk. 15 11:11:00 2021

Kempeleen kunta laittaa 12 kappaletta ilmaisia viljelylaatikoita koeluontoisesti Kirkkotie 20 kiinteistölle, Kotiseutumuseon viereen.

Viljelylaatikoiden varaaminen

Viljelylaatikoiden varaus kasvukaudelle on avoinna 10.6. – 15.6.2021. Viljelylaatikoiden varaaminen tehdään sähköpostilla osoitteeseen viljelylaatikko2021@kempele.fi

Viljelylaatikoita voi varata yhden kotitaloutta kohden ja kaksitoista nopeinta sähköpostin lähettäjää saa viljelylaatikon tälle kasvukaudelle. Laita viestiisi, jos olet halukas ottamaan myös toisen viljelylaatikon, mikäli määräaikaan mennessä ei ole tullut kahtatoista varausta.

Mikäli olet onnekas viljelylaatikon saaja, saat sähköpostissa vastauksen mille paikalle voit istuttaa siemenet ja taimet. Hyviä viljelyohjeita on mm. Marttojen julkaisemassa Kasvata ruokaa viljelylaatikossa -oppaassa:

Viljelylaatikko on kooltaan noin 40 cm korkea, 80 cm leveä ja 120 cm pitkä. Puurakenteiset viljelylaatikot toimitetaan paikalle multineen siten, että lauantaina 12.6. voivat nopeat varaajat jo perustaa kasvimaan.

Laatikkoviljelijä sitoutuu noudattamaan seuraavia ohjeita:

• Viljelijä hankkii tarvitsemansa siemenet ja taimet.
  • Viljelijä vastaa kasvien hoidosta ja tuo itse kasteluveden alueelle.
  • Viljelijä pitää laatikon ympäristön siistinä. Työvälineitä ja tavaraa ei saa säilyttää viljelyalueella.
  • Viljelykauden loputtua viljelijä kerää satonsa ja siistii oman laatikkonsa.
  • Kempeleen kunta kuljettaa laatikot ja mullat pois kiinteistöltä viljelykauden päätyttyä 30.9.2021.

Lisäinfoa antaa kunnanpuutarhuri Sari Palo 044 497 2512
(varaukset vain sähköpostiin viljelylaatikko2021@kempele.fi)