Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointiteko -tunnustus Kempeleen kunnalle

ke marrask. 02 15:15:00 2022

Pohjois-Pohjanmaan liitto on myöntänyt Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointiteko 2022 -tunnustuksen Kempeleen kunnalle pitkäjänteisestä työstä lähiluonnon avaamiseksi kuntalaisten hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen. Kempeleessä kuntalaisille osoitetaan helppo pääsy lähiluontoon. Tunnustus jaettiin Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointifoorumissa 2.11.2022 Pyhäjärvellä.

”Kunnan ydintehtäviin kuuluu asukkaiden hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen. Kyse ei ole vain palvelujen järjestämisestä, vaan mitä suurimmassa määrin olosuhteiden rakentamisesta ja mahdollisuuksien luomisesta”, Kempeleen kunnanjohtaja Tuomas Lohi sanoo.

Kempeleen toimet lähiluonnon saavutettavuuden ja luontoretkeilyn puitteiden parantamiseksi ovat lisäksi hienosti linjassa Pohjois-Pohjanmaan maakuntaohjelman lähiluonnon laatuun ja luontoyhteyteen liittyvien tavoitteiden kanssa. Luontoliikunnan tarpeiden huomiointi on tehokas keino lisätä kuntalaisten liikunnan määrää.

”Kempele on panostanut matalankynnyksen lähivirkistysalueisiin määrätietoisesti jo pitkään, uusimpana satsauksena vastikään avattu laaja retkireitistö kunnan keskustaajaman välittömään läheisyyteen. Kempeleessä vallitsee laaja yhteinen näkemys liikunnan ja lähiluonnon hyödyistä ihmisten terveydelle ja hyvinvoinnille sekä viihtyisän ja virikkeellisen ympäristön merkityksestä asuinviihtyvyydelle”, Lohi toteaa.

Tunnustuksen vastaanottivat Kempeleen kunnanjohtaja Tuomas Lohi, yhteisöllisyysvaliokunnan puheenjohtaja Jarmo Haapaniemi ja liikuntapaikkamestari Heino Peteri, ja sen luovuttivat maakuntavaltuuston 1. varapuheenjohtaja Jouni Jussinniemi ja Pohjois-Pohjanmaan liiton viestintä- ja hallintopäällikkö Arja Hankivaara.

Lisätiedot:

Kunnanjohtaja Tuomas Lohi, Kempele, p. 0500 688 594