Kempele mukaan VisitOuluun

ti jouluk. 10 15:42:00 2019

Kempele liittyy vuoden 2020 alusta seudulliseen VisitOulu-verkostoon, joka toteuttaa Oulun seudun matkailun yhteismarkkinointia. VisitOulu on vahva ja kasvava yrityselämävetoinen verkosto, jonka visiona on tehdä Oulun seudusta kansainvälisesti merkittävä matkailukohde.

VisitOulun yhteistyösopimuksen kirjoitti Kempeleen puolesta elinkeinojohtaja Miia Marjanen. ”Kempele vahvistaa tulevaisuudessa matkailun merkitystä kunnassa strategiansa mukaisesti ja yhteistyö matkailumarkkinoinnissa on tervetullutta. Isommilla resursseilla näymme paremmin ja olemme houkuttelevampi matkailukohde.” VisitOulun toimitusjohtaja Päivi Penttilä on tyytyväinen uuteen kumppanuuteen: ”Oulun seudun matkailutarjonta kasvaa Kempeleen mukaan tulon myötä entisestään. Kempele tuo tarjolle matkailijoille uusia kohteita esimerkiksi tapahtumiin, kulttuuriin, ostoksiin, liikuntaan ja luontokohteisiin liittyen. On hienoa seurata Kempeleen sitoutumista matkailun kehittämiseen.”

Kempeleen alueen matkailutarjonta on koottu VisitKempele – brändin alle; koko tarjonta on saavutettavissa visitkempele.fi - nettisivujen kautta. Nettisivujen lisäksi VisitKempele toteuttaa erilaisia projektikohtaisia markkinointikampanjoita yhteistyössä yritysten kanssa. VisitKempele-yhteistyö on Kempeleen kunnan vetämää, kaikille kunnan yrityksille avointa ja perusnäkyvyydeltään ilmaista.

Lisätietoja:

Soile Pitkänen
elinkeinokoordinaattori
Kempeleen kunta
soile.pitkanen@kempele.fi

Päivi Penttilä
toimitusjohtaja
Oulun Matkailu Oy
paivi.penttila@visitoulu.fi

Oulun Matkailu Oy on vuonna 2010 perustettu yhtiö. Se on yrityselämävetoinen ja seutulähtöinen toimija, joka johtaa sekä toteuttaa Oulun seudun matkailun yhteismarkkinointia. Yhtiön perustajina ja omistajina ovat Oulun kaupunki, lähialueen matkailukeskukset sekä liike-elämä laajasti. Mukana toiminnassa on yhteensä yli 70 erilaista matkailutoimijaa. Markkinoinnissa yritys toimii VisitOulu-nimellä ja se edustaa tällä hetkellä Oulua, Syötettä, Rokua Geoparkia, Kalajokea, Liminkaa, Raahea, Ukkohallaa ja Kempelettä.