9.-luokkalaiset juhlivat itsenäisyyttä

pe jouluk. 02 15:35:00 2022

Kempeleen ysiluokkalaisten perinteinen itsenäisyyspäivän juhlavastaanotto järjestettiin perjantaina 2.12.2022 Linnakangassalissa.

Kättelyjonossa oli jälleen noin 400 reipasta kempeleläisnuorta. Kunnan tervehdyksen tilaisuuteen toi valtuuston puheenjohtaja Pia Hanski. Veteraanin puheenvuorosta puolestaan vastasi 99-vuotias kunnallisneuvos Onni Toljamo. Nuorisopalveluiden päällikkö Heidi Alatalo julkisti Kempeleen Vuoden Nuoren 2022, joka on tänä vuonna Vanessa Väliaho. Hän käytti aiemmin tilaisuudessa myös nuoren puheenvuoron. Kempele-Seuran tervehdyksen lausui seuran puheenjohtaja Elisa Tervonen. Musiikista tilaisuudessa vastasivat puhallinorkesteri Viventi Sauli Orbinskin ja Esa Lapin johdolla, sekä Linnakankaan koulun upea kuoro Eija Ruotasen johtamana ja Ulla-Maija Bromanin säestämänä. Linnakankaan koulun 8. luokan draama- ja musiikkiryhmä esittivät vaikuttavan esityksen ”Pohjola” (ohjaus Kaisa Kuha ja Eija Ruotanen). Tilaisuuden lopuksi nautittiin juhlakahvit.