Tehdään yhdessä sipulikukkameri Zatelliitin kosteikkoalueelle

to huhtik. 25 12:11:00 2019

Mihin sinä laitat keväiset kukkasipulit kun ne ovat lakastuneet? Nyt keväällä on ihana ostaa kauniita sipulikukkia kotiin sisälle, parvekkeelle ja terassille. Lakastuessaan sipulikukat tulee hävittää joko omalla tontilla kompostoimalla, asianmukaisesti oman jätehuollon kautta tai istuttamalla ne puutarhaan. Usein maahan istutettuna sipulikukat jatkavat elämäänsä myös tulevina vuosina.

Nyt voit lahjoittaa sipulikukkasi niiden lakastuttua Kempeleen kunnalle ja me istutamme ne Zatelliitin kosteikkoalueelle jatkamaan kukintaansa kaikkien iloksi myös tulevina keväinä. Lakastuneet sipulikukat voi tuoda purkkeineen Zatelliitin- ja Komeetantien kaakkoiskulmassa olevan pumppaamon luokse. Olemme laittaneet mustia muovilaatikoita kukkasipuleiden jättöpaikaksi ja otamme kukkasipuleita vastaan 13.5.2019 Flooran päivään asti. Me huolehdimme tuomasi kukkasipuleiden istuttamisesta samalla kun istutamme kunnan kiinteistöjä koristaneet kevätsipulikukat kosteikkoalueelle. Sitten vaan yhdessä pidetään peukkuja, että mahdollisimman moni uudelleen istutetuista sipulikukista kukkii myös ensi keväänä ja toivottavasti myös tulevina keväinä.

Tule tekemään yhdessä meidän kanssa sipulikukkameri Zatelliitin kosteikkoalueelle!

Listätietoja antavat:

Kunnanpuutarhuri Sari Palo p. 044 497 2512