Sotaveteraanien muistomerkki sai seppeleensä

ma huhtik. 27 13:08:00 2020

"Sotiemme veteraanien muistoa kunnioittaen" lukee Kempeleen sotaveteraaniliiton seppeleessä, jota laskemaan ovat tulleet Kempeleen Reserviläiset ry:n edustaja Eero Holma ja Kempele-Oulunsalo Rintamaveteraanit ry:n edustaja Jyrki Heinonen.

Koronaepidemia on peruuttanut perinteisen Veteraanipäivän juhlatilaisuuden, mutta siitäkin huolimatta veteraanien muistomerkki koristellaan sotaveteraaniliiton sekä kunnan ja seurakunnan muistoseppeleillä.

Kunnan ja seurakunnan yhteistä seppelettä ovat tulleet laskemaan kunnanhallituksen puheenjohtaja Antti Ollikainen ja kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja Taavi Jarva. "Sankarivainajien muistoa kunnioittaen" he lukevat seppeleen nauhasta. Vartiota tilaisuudessa pitämässä ovat Kempeleen reserviläiset ry:n Kari Pentti ja Anna Keränen Kempeleen seurakunnasta.

Tilaisuus on lyhyt ja hiljainen, mutta pitää sodassa kaatuneiden muiston kunnioittamisen perinteen elossa.

Kuvassa Eero Holma, Jyrki Heinonen, Anna Keränen, Kari Pentti, Taavi Jarva ja Antti Ollikainen.