Arina investoi Zeppeliniin

ke kesäk. 08 16:05:00 2022

Osuuskauppa Arina selvitti eri vaihtoehtoja palvelujensa kehittämiselle Kempeleen kauppakeskus Zeppelinissä ja kehittyvällä Zatelliitin alueella. Arina päätyi kehittämään monipuolisia palvelujaan Zeppelinissä ja luopuu Zatelliitin tonttivarauksesta.

”Arinalle tarjoutui mahdollisuus kehittää perinteikkään Zeppelinin kauppapaikan veturina toimivaa Prismaa remontoimalla se nykyaikaiseksi hypermarketiksi. Kehitämme valikoimia ja varmistamme asiakkaille edullisen hintatason sekä tarjoamme ruoan verkkokaupan noutomahdollisuuden myös Zeppelinistä”, perustelee Osuuskauppa Arinan toimialajohtaja Mikko Polso.

”Zatelliitti on kiinnostava ja vetovoimainen kauppapaikka, mutta tällä erää voimme tarjota osuuskaupan kattavan palvelukokonaisuuden eli Prisman lisäksi Tälläämön, Rosson ja ABC:n palvelut niin paikallisille asiakasomistajille kuin vierailijoille parhaiten juuri Zeppelinissä. Siten päätimme jatkaa Zeppelinin vuokrasopimusta ja luovumme Zatelliitin tonttivarauksesta. Arvioimme Zatelliittia uudelleen alueen kehittyessä, mikäli tontteja on vielä tarjolla”, jatkaa Osuuskauppa Arinan talousjohtaja Anu Junnikkala-Alho.

Kempeleen kunta tukee Arinaa sen päätöksessä kehittää Zeppelinin kauppapaikkaa. ”Hienoa, että Arina päätti lähteä investoimaan Zeppelinin Prisman kehittämiseen. On tärkeää, että Zeppelinin vetovoima vahvistuu ja Prisman remontoiminen nykyaikaiseksi hypermarketiksi tukee tätä tavoitetta erinomaisesti. Luotamme täysin Zatelliitin uusien kauppatonttien vetovoimaan – alueelta on jo luovutettu tukku tontteja merkittäville hankkeille ja uskomme, että myös Arinalta nyt vapautuva tontti tulee rakentumaan tulevaisuudessa osana kaupallisen alueen muuta kokonaisuutta”, toteaa kunnanjohtaja Tuomas Lohi.

Rakennusliike Lapti Oy:llä on Zatelliitin alueella varaus kahteen liiketonttiin. ”Kauppapaikkoihin on ollut kiinnostusta ja neuvotteluja on käyty toimijoiden kanssa. Vielä kuitenkin kaivataan lisää toimijoita, joten siinä on vielä mahdollisuus myös uusille kaupallisille toimijoille”, kertoo aluejohtaja Mikko Lohi.