Kempeleen kunnan sponsoroinnin lähtökohtana on yhteistyökumppanin tuoma myönteinen julkisuus Kempeleen kunnalle. Yhteistyökumppani sitoutuu sopimuksessa tuomaan esille Kempeleen kunnan brändi-ilmettä. Kempeleen kunnan markkinoinnin tärkeimpiä osa-alueita ovat: elinkeino- ja yritysmarkkinointi, asukasmarkkinointi, kulttuuri- ja vapaaajan palvelujen markkinointi sekä matkailumarkkinointi.
Kunnan sponsorointikohteisiin kuuluvat erilaiset liikuntaa ja terveitä elintapoja edistävät kempeleläiset urheilu- ja liikuntatoimijat, kulttuuriryhmät, tapahtumat, järjestöt ja muut sponsorointiin soveltuvat kohteet, joilla katsotaan olevan kuntaa hyödyttävä vaikutus. Yksilölajien edustajien tulee edustaa pääsääntöisesti Kempelettä, kempeleläistä seuraa tai yhdistystä. Yksilölajien edustajia voidaan tukea vain, jos henkilö urheilee vähintään SMtasolla. Edellä mainittu koskee myös kunnan omaa henkilöstöä.
Kunnan sponsoroinnista laaditaan kirjallinen sopimus. Kirjallinen sopimus varmistaa, että kumpikin osapuoli on ymmärtänyt ehdot. Näin vältytään mahdollisilta epäselvyyksiltä tai väärinkäsityksiltä. Sponsorointisopimus on yhteistyösopimus. Sopimukseen merkitään niin sponsoroitavan velvoitteet kuin myös sponsorina kunnan velvollisuudet. Sopimuksessa määritellään mahdollisimman yksityiskohtaisesti annettavan avun/tuen laatu sekä määrä. Apu voi olla aineetonta; verkkomainontaa tai -promootiota, kunnan resurssien käyttöä esimerkiksi tietoteknisissä tai markkinoinnillisissa asioissa.
Jos aiot tehdä ehdotuksen sponsorisopimuksesta, niin sinun on suositeltavaa olla etukäteen yhteydessä hallintojohtaja Laura Kantomaahan, puh. 044 497 2238.
Sponsorointisopimuksen periaatteet (pdf)
Sponsorointisopimuslomake (pdf)