Perhekeskuksen palveluneuvonta
Mietityttääkö arjessasi jokin? Kaipaatko neuvoa, mutta et tiedä keneltä voisit kysyä?
Voit jättää yhteydenottopyynnön sivuilla olevan Pyydä neuvoa –napin kautta tai sähköpostitse perhekeskus@kempele.fi. Voit kysyä mitä tahansa lapsen, nuoren tai perheen asiaa, etsitään ratkaisu yhdessä. Voimme myös koota tarvittavat työntekijät yhteiseen palaveriin. Palveluneuvonta on maksutonta.
Huomioithan, että palveluneuvonta ei ole tarkoitettu akuuttien tai hätätilanteiden hoitoon. Näissä tilanteissa ota yhteys terveydenhuollon tai sosiaalipäivystykseen tai soita 112.
Kynnyksettömällä palveluneuvonnalla pyritään varmistamaan, että lapset, nuoret ja perheet saavat tarvitsemansa avun ja palvelut joustavasti, oikeaan aikaan ja yhdellä yhteydenotolla. Palveluneuvonnan toimintamallia on kehitetty syksyn –21 ja kevään -22 aikana osana Pohjois-Pohjanmaan sote-uudistuksen Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskus - Lapset, nuoret ja lapsiperheet -kehittämisohjelmaa. Palveluneuvonnan toimintamallin pilotointi jatkuu vuoden 2022 loppuun.
Palveluneuvonnan avulla voidaan tarvittaessa kartoittaa perheen arjen sujuvuutta ja yhteistyössä perheen omien verkostojen sekä tarvittavien palvelujen kanssa suunnitellaan konkreettisia toimia vahvuuksien tukemiseksi ja vaikeuksien ratkaisemiseksi. Palveluneuvonnassa hyödynnetään mm. Lapset puheeksi -menetelmää.