Nimikilpailu maastoliikuntareitistölle

ke marrask. 25 12:19:00 2020

Kempeleen kunta rakentaa 36 kilometrin mittaisen maastoliikuntareitistön Linnakankaan – Köykkyrin – Mourungin – Marjasuon alueelle. Reitin rakentaminen on nyt käynnissä ja valmistuminen ajoittuu syksyyn 2021. Maastoliikuntareitistö sisältää erilaisia osuuksia maastotyypistä riippuen. Mukana on pitkospuu- ja polkuosuuksia. Käyttäjiksi ovat tervetulleita kaikki maastopyöräilijät, polkujuoksijat ja patikoijat sekä muut moottorittomat luonnossa liikkujat. Koirat ovat myös tervetulleita. Polulle ja sen sisällä oleville rengasreiteille tulee opasteet maastoon ja kartat reiteistä sähköisenä ja painettuina versioina jakoon. Polulle ei tule erillistä talvikunnossapitoa, mutta käytön myötä syntyvillä jäljillä talvikäytön toivotaan olevan runsasta. Erillistä valaistusta polulla ei ole, vaan kyseessä on luontopolku.

Maastoliikuntareitistön sisällä olevat rengasreitit ovat nimeltään: Kokkokankaan kaarto 3,8 km, Haukkasuon henkäsy 6,9 km, Linnukan lenkki 5,9 km, Marjasuon luontopolku ja Mourundi 19 km.

Nimikilpailulla haemme nimeä koko reitistölle. Kempeleen kunnan nimistötoimikunta toimii kilpailun tuomarina. Nimen toivotaan viittaavan reitin varrella oleviin paikkoihin.

Kilpailu on avoinna 19.11.-16.12.2020. Ehdotuksen voi jättää osoitteessa www.kempele.fi/nimiehdotus.

Sykähdyttävimmät ehdotukset palkitaan!

Lisätietoja: Johanna Kantola, johanna.kantola@kempele.fi, 040 546 7880.