Lumiset leikit kutsuvat

pe maalisk. 02 12:43:00 2018

Leikkipuistot uinuvat runsaan lumen alla kesää odotellen. Leikkipuistojen puistokäytäväliittymiä ja leikkivälineitä puhdistetaan lumesta, mutta siitä huolimatta pinnat ja tasot voivat olla talvella liukkaita ja kovia. Onneksi suomessa ymmärretään neljän vuodenajan tuomat haasteet ja niihin osataan varautua myös omalla varovaisuudella.

Ilonpilkkeen leikkipuiston pienellä ladulla voi rauhassa harjoitella hiihtotaitoja. Pyllähtäminen on sallittua ja hiihtosuunnan valinta on vapaa. Kiva latu kiertää myös Pirilän pelloilla. Pienet latulenkit löytyvät myös kuvassa näkyvän Santamäkitalon, Kirkonkylän yhtenäiskoulun, Linnakangastalon läheisyydestä sekä Liisanpuistosta Koskelasta. Kiitos Liisanpuiston ladun tekijälle! Puisto-osasto vaihtaisi mielellään kanssasi yhteystietoja.

Rytipuiston leikkipuistossa on lapsen mittakaavan mukainen pikku lenkki tallattu moottorikelkalla. Tällä reitillä voi kävellä, juosta ja mennä vaikkia suksiscootilla. Sarkkirannan entisestä hyppyrimäen montusta löytyy mainio pulkkamäki kaikenikäisille.

p.s. Pohjois-Pohjanmaan vuoden kylänä palkittu Vihiluodon kylä on taas ansiokkaasti tehnyt lapsille ladun alueen vetokadun päähän Niemelän pelloille ja toinen pikkulatu lahtee rantakodalta. Lisäksi meren jäällä on reitti perinteisen hiihtäjille sekä sen vieressä vapaan hiihtotavan hiihtäjille tasattu alue, jossa on tilaa myös kävelijöille ja koirien ulkoiluttajille. Lisäksi retkiluistelureitti välille Vihiluoto - Oritkari valmistui 24.2.2018.

Ja eikun ulkoilemaan!