Kokkokankaan taajamametsien hoitotoimenpiteet

pe syysk. 21 07:34:00 2018

Kempeleen kunnan tekniset palvelut on tilannut Kokkokankaan taustametsiin taajamametsien hoitotoimenpiteitä. Metsurit tekevät ensin harvennusta alueen kapeissa välimetsissä, kuntopolkujen varrella sekä vesakkoalueilla. Metsätyökone ottaa laajempia aluekokonaisuuksia. Alueella on myös neljä puutavaran varastointipaikkaa. Alueella liikkuvia pyydetään varovaisuuteen.

Asukkaita pyydetään siirtämään mahdollisesti kunnan alueella olevat tavarat omalle tontille, jotta hoitotoimenpiteet voidaan suorittaa. Hoitotoimenpiteet alkavat lähipäivinä alueen pohjoisosista, Linnaherrantien eteläpuolelta. Metsätöiden arvioitu valmistuminen on vuoden 2019 loppuun mennessä. Lisätietoa raivauksesta ja harvennuksesta antaa kunnanpuutarhuri Sari Palo 044 497 2512 tai sähköpostilla sari.palo@kempele.fi.

Taajamametsien hoitotoimenpiteitä pyritään tekemään kustannustehokkaasti aluekokonaisuuksina. Honkasen alue on saatu valmiiksi ja nyt taajamametsän hoitotyöt käynnistyvät Kokkokankaan taustametsissä. Vuonna 2019 käynnistyy Ollakka-Santamäki-Sarkkiranta alueiden taajamametsien hoitosuunnittelu.

Katso karttaliite.