Tiedote: Santamäen Katujen Saneeraus 2022, Kyntömiehentie

ma heinäk. 04 15:55:00 2022

Santamäen asuinalueella on aloitettu katujen saneeraustyöt viikolla 22. Urakka-alueena on Hiekkakuopantie, Peltorivi, Ollakankuja ja Kyntömiehentie. Urakoitsijana toimii Oulun Maa- ja Vesi rakennus Oy ja tilaajana Kempeleen Kunta. Ennen OMV:n katusaneerausta Kempeleen vesihuolto vaihtaa vanhentuneita verkoston osia uusiin.

Kyntömiehentien osalta (Työalue kartassa) Kempeleen vesihuolto aloittaa työt viikolla 27 eli 4-9.7

Kempeleen vesihuollon työt kestävät arviolta 1-2 viikkoa.

OMV tekee oman katusaneerauksen Kyntömiehentielle syksyllä 2022.

Katusaneeraus sisältää uudet rakennekerrokset, sadevesiviemäröinnin, salaojituksen ja asfaltoinnin. Asfaltointi Hiekkakuopantiellä ja Kyntömiehentiellä, loput päällystetään kesällä 2023.

Kyntömiehentie on suljettu läpiajo liikenteeltä töiden ajan.

Jotta asukkaille olisi aina varma yhteys kiinteistöille, otamme kaksi lyhyttä pyörätie osuutta ajoneuvo liikenteen käyttöön. Näet tämän oheisesta kartasta.
Rivitaloyhtiöiden osalta liikenne Ollakantien suunnalta taloyhtiöiden pelastustietä käyttäen. Näet tämän oheisesta kartasta.
Kyntöpolun varressa oleva rivitaloyhtiö korvaavia pyörätiereittejä myöten. Näet tämän oheisesta kartasta.

Ajo-ohjeet asukkaille:

Rivitalojen ajo-opaste:

Ohjeita asukkaille

• Vältä kulkemista tarpeettomasti koneiden ja kaivantojen läheisyydessä. Jos pakollista, niin varmista katsekontaktilla kuljettajaan, että hän on huomannut sinut.
  • Älä missään nimessä yritä ohittaa konetta salaa ja nopeasti, et ole vaivaksi meille. Haluamme pysäyttää koneen siksi ajaksi, että pääset turvallisesti ohitse.
  • Kerrothan yllä mainitut asiat myös jälkikasvulle.
  • Pyydämme asukkailta maltillisia nopeuksia ajettaessa työalueella ja sen läheisyydessä, eritoten kevyenliikenteen, koneiden ja työntekijöiden läheisyydessä.

Lisätietoja antavat tarvittaessa:

Eemeli Kiviniemi Oulun Maa- ja Vesirakennus Oy, puh 044 4333008
Arttu Orajärvi Kempeleen Kunta, puh 040 5956028
Kimmo Koskenniemi Kempeleen Vesihuolto Oy, puh 0405152772 (vesi- ja viemärijohtoihin liittyvät asiat)